2017. okt 12.

Mit hozott az ősz? 1. rész

írta: Andissekai
Mit hozott az ősz? 1. rész

Waldó, Nyunyó off, Kontr no

No akkor gyorsan az előszó:
Van egy-két ötletem környezetbarátabb életmódra. Először is a víz: Zuhanyozzatok csoportosan! Ha a takarítónő nagyon húzódzkodik, majd a kertész kis ráhatással bizonyosan meggyőzi. Másodszor az áram: Basszátok már ki azt a kurva TV-t! Nem értitek, hogy 1000x jobb nélküle?! Nálunk az utcában azért nem kötötte meg senki a 3-csomagos T-Otthon-t, mert nincs a családoknak TV-je. Halál komoly! Eddig azt hittem, hogy csak a korombeli friss családosokra jellemző, akik fősulit/egyetemet végeztek és kurvára leszoktak róla huszonéves korukban. De nem. Mennyire bekategorizáltam már magunkat, fúj! Más intelligens embernek sem kell, ha egyszer megízleli a non-tv-s érát. :-) Harmadik, a #fűtenikellkülönbenbefagyalyukam: Ezzel nem tudok mit kezdeni. Fázós vagyok, az otthon trikóban szaladgálós család ellen pedig nem viaskodom. Ahhoz túlságosan fázok. Egyszerűen korábban veszek egy forró fürdőt és bevonulok az egyik szobába olvasni, pötyögni. Attól függ, hol nem zaklatnak. Meg attól, hogy kell-e hangfal. Szóval fűtsetek be pálinkával vagy mozogjatok, izzadjatok! Vagy mindkettő. :-)

Banyek, gyönyörű hétvégén az idő! Mindegyiken, ez hihetetlen, érthetetlen! Ezt lőttem:

És akkor mai komoly témánk: Mit hozott az ősz?

Egy rakat újdonságot. Az elektrot hagyjuk, azt nem engedem be. Bocsi Amper, én megpróbáltam!

  1. kapcsolat megszakítást Nyunyóval
  2. élményekkel teli tanévkezdést Bó-nak
  3. egyúttal nevelési évkezdést számunkra
  4. elutasítást egy áhított, megüresedetten maradt pozícióra
  5. új osztály megalakulását
    (Szedett-vetettek vagyunk. Kínomban röhögnék. Már amikor gonoszkodnék ezen a 'non-épkézláb' bandán. Egyfelől bizakodóan várom és pörgök, szélsebesen dolgozom, másrészt nem érdekel az egész. Már nem éreznék nyomasztó lelkiismeretfurdalást azért, hogy bármelyik héten felállok, ha jön egy ajánlat. AZ ajánlat. Hűtlen vagyok a főnihez. És vele együtt még sok bizakodó, belém kapaszkodó emberkéhez. Na persze egy percig se gondoljam komolyan, hogy ragaszkodnak hozzám. Rögtön elfelejtenének és lehúznának, ha elvillannék melegebb éghajlatra. Vagy is  délebbre. Na jó, pár emelettel lejjebb. ☺ De miééért lettem hűtlen?!)
  6. Könyveket!
  7. Összetűzéseket otthon. Minden vasárnap.
  8. Szép időt, lehetőséget családi és baráti programokra.

Mérlegeljünk?
(sóhaj)
Mérlegeljünk.

Válaszoljunk őszintén: Mindent megtettem, hogy ... ?!

1. Nem tudom, azt hiszem igen. Most kerülés van. Engedjünk teret, időt. És egyéb okosnak mondott emberi játszmának, faszom-stratégiának látszó izék. Ká-tól is megfogadtam 1-et, egyébként próbálom magamat adni. --> No comment. Amúgy nem csinálok semmi különöset. Csak leszidom magam, ha jó éjszakát akarok írni, vagy érdeklődni arról, hogy beteg-e. Még gondolok rá, mi lenne ha.. pl. megint együtt kellene dolgoznunk. (Mert kell majd. :'-( ) Pár építő jellegű kritikát már írt (péntek este, persze egy messenger-soromra). Jelezte azt is, csupa jó szándékból tanácsolt. Legalább tudom, mit gondol, ha pár sorban kellene megfogalmaznia a jelen szituációt, illetve engem. De attól még a kritika kritika marad, csak szépen be van csomagolva. Akkor jól esett, hogy írt. Azóta kerülés kölcsönösen. Nem bírnék mást elviselni én sem. Ez van. A semmi. Tegnapelőtt este lélekben feladtam. Természetesen meg akartam írni, de belém hasított a gondolat, hogy már megint mit művelek? Ne írjak már! (Most komolyan, ki használja azt, hogy 'belém hasított'? Könyvhöz készülök, vagy 'mi folyik itt'? Nem írtam, hátha elmúlik ez a feladom-dolog. Természetesen nem múlt el, korai lenne még. Mindenesetre a napi X kilométer segít! Karban tart, kiszellőzök. És tényleg egészséges vagyok, ez unbelievable!

És akkor a hangulat: 10x egymás után, gondolatban eltévedve és lépdelve Hűvösvölgy felé:

2. Bogó: Szuper! Huncut, vidám, kinyílt, hangos, lendületes, jóétvágyú, szőke-kék-szemű (jah, ez eddig is így volt), hátizsákos-bérletes, mint édesanya, okoooos! Ez utóbbi is így volt, de már egyértelműen rákapcsolt egy másik fokozatra. Nyílik a világ körülötte. Igaz, épp egy olyan elit suliba járatjuk, ami megóvja néhány rideg valóságos szörnyűségtől, de az ismeretei más szinten (téren) gyarapodnak. Nem is kicsit! Büszke vagyok rá! Szóval egy pozitív rája vagyok. (Nem a másik.)

3. Tutti! Áradozzak, mormogjak, mindezt milyen arányban? Imádom ezeket az újdonságokat. Kiforrott gyermeknevelési szemlélet, amely eddig is megvolt bennünk, de most ki van mondva és alkalmazva! Közösségformáló izék, programok, melyekbe tetszőlegesen belemerülünk, vagy sem! Itt nem nagyon lehet tartósan antiszoc. az ember. De, de lehet: Olyankor szoktam B-t elküldeni a "waldi-programra".. :-) Beszélgetünk, alkotunk, főzünk, kirándulunk, szülői estezünk, rommá ázunk, ha kell még nemezelek is... ÉN! Attttya ég. Természetesen Éljen Steiner és Vekerdy! És a szülői erőfeszítések, melyek a ... bla-bla.. érdekében, gyermekünk...bla-bla..tök-jó, ááá.
Csak néha kicsit sok. Rendszeresek az egyéni szülői feladatok. Már' megin' hímezek ezerrel...jajjaj. Az iskola fenntartói is mi vagyunk, sok a feladat. Illetve nem is feladat, inkább opcionálisan választható építkezési, takarítási, sütikreáló vagy egyéb közösségformáló teendő, amely semmiképpen sem kényszer, de azért értékelik, ha olykor aktívan kivesszük a részünket. Kaláka. És nem én találtam ki, tényleg kalákának nevezik a tagok! Az nem a kukoriamorzsolásra és a tollfosztásra volt értendő? Hajdanán-danán.. :-D

(Észrevehetően több smájli. Haladok.. Nem nagyon érzem, pedig egyértelműen haladok, lábalok kifelé. Emellett pedig 'szívösszefacsarodok'!)

Más:
Ezt nézzétek! "Nedves-nedvesen" technika a suliból. Menő, mi?

Kapcsolódó kép

 

4. Rosszul esett. Ez is munkahelyen, naponta összefutós, ez is bámmm! De megtettem mindent. Tegnap egy utolsó kérdés még a főosztályvezető asszony felé, aki mosolyogva elgondolkozott, aztán heló. Szerintem lesz foganatja. Á, nem lesz, nem  mernek bevállalni. Főnitől elvenni és megbirkózni a személyemmel. Nyughatatlan vagyok, pedig -saját bevallásuk szerint- okosnak és tettre késznek látszom, nincs akadálya, hogy egy erős csapatot alkossunk.
Tudják, hogy most nagyon kivagyok lelkileg. Oda járok picit megpihenni. De tényleg. Olyan empátiát sugározva ülnek, mosolyognak, kérdeznek, de nem szánnak! És mesélnek is, ha eljutok addig, hogy kitartóan érdeklődjek... :-) Rendesek, na! Évek szakmai és izé-kapcsolata van ebben. Á-ról annyira süt, hogy végtelenül kedves! (Egyszer járt is nálunk..de az egy másik történet.)

De miért nem mehetek oda dolgozni!?!?!? Imádnivaló lennék! És természetes. (És mindezek mellett nem nagyképű of course.) Itt nem tudok normális lenni, nem tudom teljesen dolgozó-önmagam adni! Feszült, szétszórt vagyok és/vagy borongós nagyon. Mobil-füles kombóval járok egyre több helyre. Ha ezt itt megengedik...az ő bajuk. A hangfalakat is.. Tudtam, hogy itt mindenki lehet hülye, stiklis, bicsakos, bohókás, legalább beleilleszkedek a tömegbe. Az itteni érába, a rossz értelemben. :-( Neee.

NEM ÉRZEM ITT JÓL MAGAM. És nincs nagyon senki, aki megkönnyíthetné. Ki kellene zökkennem naponta legalább 10-20 percekre. Nagyon sok erőfeszítésbe telik ...ööö... mosolyogni. Ezen a héten visszafogtam magam rendesen. (Mintha nem is én lennék. De basszus, minden én vagyok, nem?! Ha feltűnő, az is, ha szürke, az is.)

A mérleg tehát két negatív és két pozitív. Egyelőre. Hagyjuk az arányokat még.

Az 5-ös még friss, kell néhány nap, hogy elinduljon... Amúgy fent elmondtam amit akartam. A többit majd a 2. részben... mára ennyi totálisan elég. Pedig az átlagnál lényegesebben tovább bírok koncentrálni. Egy átlagos blogbejegyzés annyira rövid, hogy már nekem kellemetlen, mert azt hittem, na most olvasok valamit, ha rákattintok egyre. De nem. Pár kivétel akad a Ma is tanultam valamitben és a forbes-on. Ez szerzőtől függ.

 

Végszó: Legyen valami! Azt még nem tudom, mit állapítok meg mára, de rossz előérzetem van. Igen, berendelt az ellenség. Használjuk rá az egyik unszimpatikus betűt. Hmmm, legyen a Q. A kis q-betűvel nincs semmi bajom, na de a nagy Q? Wááá. Szóval megyek homlokkal- nem-padlót-koppantani Q-hoz. :-(

Frissítés: túléltem, sima ügy volt. De jövök még 'az utcába'.

 Kapcsolódó kép

U.i: Tudtátok, hogy a polipnak 3 szíve van? Persze! Mióta 2014-ben kijött a spar óceánmániája, minden kisgyerekes tudja. De mik a funkciói? Van egy nagyobb (szisztémás) szív, amely a fő testrészbe pumpálja a -mellesleg kék- vért, és van két kis segédszíve a polipnak. Annyira aranyos! A kis segédszívek a már elhasznált vért pumpálják a kopoltyúkba, ami feltöltődik oxigénnel, hogy onnan menjen tovább a fő szívbe...bla-bla, tudom, hardcore science. De akkor is olyan aranyos!

Szólj hozzá

változás október mesélek mérlegelek